JCP is trots dat het kan melden dat het is gestart met het behalen van IATA’s “Center of Excellence for Independent Validators” (CEIV) mbt Pharma Logistics.

IATA heeft het “Center of Excellence for Independent Validators” (CEIV) opgericht in nauwe samenwerking met de pharmaceutische industrie, regulators en alle andere stakeholders.  De bedoeling van het CEIV programma is om zowel airlines, luchtvracht forwarders als transportbedrijven te helpen een groter deel te krijgen van de $60 miljard pharma-logistics markt.

Het CEIV programma, met inbegrip van implementatieplanning, on-site assessment, training en validatie, markeert een nieuwe standaard in pharma logistics en verhoogt de benchmark voor het wereldwijde transport van pharma.

Pharma logistics is de meest gereguleerde and fragile cargo business in de wereld. Daarom bevat het CEIV programma diverse modules die focussen op vereisten mbt equipment, magazijnen, vrachtwagens en pharma handling procedures alsook het opbouwen van interne know-how door middel van continue training van personeelsleden.

“De verdere verhoging van onze kwaliteitsservice gaat hand in hand met het continu ontwikkelen van onze producten om op die manier te antwoorden aan de noden van de airfreight forwarders”, zegt Philippe Cremie, zaakvoerder van JCP.

JCP zal het CEIV certificaat in de loop van 2017 behalen.

Meer informatie is alvast terug te vinden op de website van IATA .

Volg ook alvast onze LinkedIn pagina en blijf op de hoogte van al onze ontwikkelingen.