Vrijdag 11 december waren wij aanwezig bij de voorstelling door Brussels Airport van de Airside Pharma Dolly naast gebouw 706 te Brucargo. Deze dolly is een van de ontwikkelingen op Brussels Airport ter ondersteuning van het doel om de geprefereerde hub te worden voor farma shipments.

Deze Airside Pharma Dolly is een passieve dolly maar toch is de mogelijkheid voorzien om er ooit een actieve dolly van te maken indien nodig. De dolly heeft grotere buitenafmetingen dan normaal en ook het draaimechanisme zit helemaal vooraan de dolly ipv eronder om binnenin zoveel mogelijk plaats te maken voor farmaceutische goederen. Deze dolly is het eerste prototype dat nu verder getest zal worden op Brussels Airport alsook in Dubai. Er volgen er zeer snel nog 3 andere volgens het VIL.

Wij zijn zeer verheugd met deze ontwikkeling aangezien wij zelf gestart zijn met de CEIV certificatie (zoals u in een eerder bericht al kon lezen) voor wat betreft het transport van “cold chain pharma” van en naar Brucargo.